Warunki gwarancji oczyszczacz powietrza SAFE AIR
obszar zastosowania: Polska
- Gwarancja na oczyszczacz powietrza SAFE AIR obowiązuje w ciągu 24 miesięcy od daty sprzedaży urządzenia przez ES System K Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Wolbromiu,
Wrzosowa 10, 32-340 Wolbrom (dalej jako: „Producent”),
a w przypadku sprzedaży urządzenia przez dystrybutora – nie dłużej niż w ciągu 25 miesięcy od daty sprzedaży urządzenia SAFE AIR przez Producenta do dystrybutora, pod warunkiem udokumentowanej wymiany kompletu 3 filtrów (faktura od Producenta lub innego podmiotu, jednak filtry muszą być tożsame 1:1 pod względem właściwości) nie później niż 12 miesięcy od daty pierwszej sprzedaży urządzenia. W razie braku udokumentowanej wymiany filtrów, okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży SAFE AIR przez Producenta, a w przypadku sprzedaży SAFE AIR przez dystrybutora – nie dłużej niż w ciągu 13 miesięcy od daty sprzedaży urządzenia przez Producenta do dystrybutora. - W zakresie gwarancji, Producent lub inny wskazany przez niego profesjonalny podmiot, usunie wady fizyczne urządzenia SAFE AIR, lub – jeśli usunięcia wady jest niemożliwe lub pociąga za sobą znaczne koszty – dostarczy urządzenie SAFE AIR wolne od wad, pod warunkiem, że wada ujawni się w terminie wskazanym w pkt 1, a Producent zostanie poinformowany o wadzie niezwłocznie po jej wykryciu.
- Brak karty gwarancyjnej, instrukcji obsługi, lub DTR powinien być zgłoszony w terminie 7 dni od dnia faktycznego obioru urządzenia SAFE AIR, w przeciwnym wypadku przyjmuje się, że wraz z urządzeniem została doręczona całość dokumentacji.
- Zgłoszenia wady dokonuje się bezpośrednio do Producenta,
nr tel.: 0326440400, e-mail: serwis@essystemk.pl lub listem poleconym na adres Producenta. - Przy zgłoszeniu wady należy podać:
- numer fabryczny urządzenia,
- typ i nazwę urządzenia,
- datę zakupu urządzenia,
- nazwę dystrybutora, od którego urządzenie zostało zakupione,
- dokładny adres obiektu, w którym znajduje się urządzenie,
- dane kontaktowe osoby upoważnionej do kontaktu
z serwisem, - opis awarii.
- Naprawy gwarancyjnej dokonuje serwis firmowy Producenta lub wskazany przez Producenta podmiot profesjonalny, wykonujący usługi serwisowe (dalej jako: „Serwis”).
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu.
- Producent nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania urządzenia SAFE AIR (np. zakrywanie wlotów powietrza, niewłaściwe czyszczenie i konserwacja, używanie nieodpowiednich filtrów, etc.).
- Producent zobowiązuje się do podjęcia działań serwisowych
w ramach naprawy gwarancyjnej SAFE AIR, w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od daty zgłoszenia wady, o ile stwierdzi jednoznacznie, że wada powstała z przyczyny tkwiącej uprzednio w sprzedanym urządzeniu. - Warunkiem dokonania bezpłatnej naprawy gwarancyjnej przez Serwis, jest przestrzeganie poniższych zaleceń:
- plomby gwarancyjne nie mogą nosić śladów uszkodzenia, zgłaszający posiada oryginał prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej oraz oryginał dowodu zakupu,
- przestrzeganie zasad użytkowania urządzenia, określonych w instrukcji obsługi, w szczególności:
– przestrzeganie zasad dotyczących podłączenia zasilania elektrycznego – urządzenie należy podłączać do sieci o napięciu 230V i 50HZ,
– okresowe czyszczenie filtra węglowego, co najmniej jeden raz na trzy miesiące (lub częściej, w zależności od potrzeb) przy pomocy odkurzacza lub szczotki,
– urządzenie SAFE AIR przeznaczone jest do użytkowania wewnątrz pomieszczeń, - używanie oryginalnych części zamiennych,
- sprawdzenie przy odbiorze urządzenia jego ogólnego stanu, w szczególności wszystkich elementów wyposażenia, a w przypadku zauważonych wad – natychmiastowe zgłoszenie ich przewoźnikowi, w celu ujęcia w dokumencie dostawy, oraz sprzedawcy urządzenia, a jeśli wad urządzenia, z uwagi na ich charakter, nie można było dostrzec w chwili dokonania odbioru urządzenia, powinny być zgłoszone e-mailem na adres: serwis@essystemk.pl lub na piśmie w terminie 7 dni od dnia faktycznego obioru urządzenia.
- Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń urządzenia powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania urządzenia (niezgodnie z instrukcją obsługi), w szczególności samowolnych zmian i przeróbek w konstrukcji, wad lub uszkodzeń powstałych na skutek pożaru, trzęsienia ziemi, powodzi, uderzenia pioruna lub innych klęsk żywiołowych, zanieczyszczenia środowiska, lub spowodowanych przez źródła zasilania o niestabilnym napięciu oraz niewłaściwej jakości zasilanie elektryczne,
- uszkodzeń mechanicznych,
- uszkodzeń powstałych w wyniku transportu i wyładunku, nie zgłoszonych w terminie zgłoszenia takich uszkodzeń oraz uszkodzeń eksploatacyjnych, czyli elementów ulegających naturalnemu zużyciu, jak elementów ulegających naturalnemu zużyciu, tak jak filtry,
- czynności związanych z konserwacją, czyszczeniem, regulacją przewidzianymi w instrukcji obsługi, do których obowiązany jest użytkownik urządzeń we własnym zakresie i na własny koszt, w szczególności Producent nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie urządzenia spowodowane brakiem okresowego czyszczenia filtrów.
- W przypadku stwierdzenia przez Serwis, że zgłoszona przez klienta wada nie podlega bezpłatnej naprawie gwarancyjnej (np. z powodu upływu terminu gwarancji, wywołania wady poprzez działanie lub zaniechania użytkownika, etc.), zgłaszający pokrywa koszty, jakie poniósł Producent (koszty dojazdu i zaangażowania pracowników Serwisu), w wysokości wskazanej przez Producenta i płatnej na podstawie faktury VAT, wystawionej przez Producenta. W takim przypadku, Serwis może również dokonać odpłatnego usunięcia wady, na wniosek użytkownika.
- Wykonanie napraw gwarancyjnych poświadcza się protokołem serwisowym.
- Wyłącza się wszelkie inne roszczenia z tytułu gwarancji, niż opisane w niniejszych Warunkach gwarancji, w szczególności wyłącza się uprawnienie do zastępczego wykonania czynności usunięcia wady lub dostarczenia urządzenia wolnego od wad, na koszt Producenta.
- Gwarancja na urządzenia SAFE AIR obowiązuje na terenie Polski.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych Warunkach gwarancji, stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Niniejsze Warunki gwarancji mają zastosowanie do sprzedaży realizowanej od dnia 1 maja 2020 roku.